Introductie TOPdesk?

Om gebruik te maken van TOPdesk, dien je eerst in te loggen.
Ga naar https://svztransport.topdesk.net en klik op Inloggen op de Selfserviceportal.

Navigeer door de tegels voor informatie over o.a. het IT landschap en om meldingen aan te maken en in te zien. We zijn bezig met een ‘Veelgestelde vragen’ pagina aan de hand van de meldingen die binnenkomen. Hopelijk kan je hiermee binnenkort direct het antwoord op je vragen vinden.

Meldingen binnen TOPdesk, wat houdt dat in?

  1. Storingen/Vragen

Heb je een vraag of is er een storing? Denk bijvoorbeeld aan een foutmelding binnen een applicatie, mails die niet binnenkomen of vragen over de website. Geef dit met 1 simpele knop door via TOPdesk. We vragen je wat vragen te beantwoorden en om een screenshot mee te sturen van je gehele scherm incl. de foutmelding. Dan gaan we er zo snel mogelijk mee aan de slag!

  1. Wijzigingen

Wil je iets aanpassen? Denk bijvoorbeeld aan nieuwe functionaliteiten toevoegen in een applicatie of de rechten van een mailbox wijzigen. Hiervoor zijn losse knoppen aangemaakt, waaraan vragen zijn gekoppeld. Vul deze nauwkeurig in, zodat wij ermee aan de slag kunnen gaan.

Niet alles kan door iedereen gewijzigd worden. Sommige knoppen zijn alleen zichtbaar voor je leidinggevende. Zo houden wij als afdeling één aanspreekpunt voor alle wijzigingen binnen jouw afdeling.

  1. FAQ

Aan deze functionaliteit wordt nog gewerkt, zodat je snel het antwoord op veelgestelde vragen kan vinden.

Goedkeuring

Sommige aanvragen vereisen goedkeuring van je leidinggevende. Dit zie je tijdens het aanmaken van een nieuwe aanvraag. Nadat je de aanvraag verstuurt, sturen wij deze eerst door voor goedkeuring naar je leidinggevende. Om eventuele vertraging te voorkomen, gebeurt dit vanaf heden tot op zekere hoogte automatisch.

Ben jij leidinggevende? Dan krijg je de extra knop ‘Autorisatie overzicht’ te zien op de startpagina. Daarin kun je aangevraagde wijzigingen van collega’s uit jouw team inzien. Als je de aanvraag accordeert, komt hij terecht bij de IT afdeling.

Is TOPdesk nu af?

Welnee, joh! Maar de basis is gelegd, dus je kunt een groot deel al gebruiken. Vanuit hier zijn we druk bezig met het aanvullen, verbeteren en bijhouden van dit portaal. Bij grote aanpassingen zullen wij jullie voorzien van een update.

Zelf eens kijken?

Klik op de knop hieronder om naar TOPdesk toe te gaan en zelf eens op verkenning te gaan.
https://svztransport.topdesk.net